1402-09-01 18:02
230
0
87557
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا:

شهید به جامعه حیات می‌بخشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گفت: شهید به جامعه حیات می‌بخشد و به اعمال ما ناظر است و شهدا با نیت الهی و اخلاص پا در میدان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حجت‌الاسلام عبدالعلی ایمانی عصر امروز در یادواره ۲۰ شهید روستای پیرواش علیا و سفلی شهرستان آق‌قلا که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: ما در قبال شهدا وظایفی داریم که اگر به آنها درست عمل نکنیم در فردای قیامت جلوی شهدا و پیامبر باید جواب دهیم و برگزاری مراسم یادواره شهدا یکی از وظایف است و زنده نگه داشتن یاد شهدا مثل شهادت است.

وی افزود: انسان‌هایی که در نظام هستی زندگی می‌کنند به عبارتی به چهار دسته تقسیم می‌شوند یک دسته مرده مرده‌اند نام و اثری از آنها باقی نمانده است مثل یزید که اطاعت از مکتب نداشتند دسته دوم مرده‌اند اما زنده‌اند یاد آنها خاطرات آنها مانده است و اعمال نیکی از خود گذاشته‌اند. دسته سوم آن کسانی که حیات دارند اما مرده‌اند این‌ها در میان ما هستند اما مرده‌اند چون به موجبات سعادت توجه ندارند اما دسته چهارم زنده زنده‌اند توجه به ارزش‌های الهی دارند هم در دنیا و هم در آخرت زندگی جاوید دارند.

به گفته ایمانی؛ شهدا با آنکه رفته‌اند اما نامشان یادشان به نیکی برده می‌شود همچنان که تصریح قرآن است ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله بل احیاء بهترین مرگ آن است که در راه خدا باشد.

وی بیان کرد: مرگ گاهی اختیاری انا لله وانا الیه راجعون با یک اراده از دنیا می‌روند. این‌ها اعتقاد واقعی به مبداء و معاد دارند. گاهی مرگ بواسطه تصادف صورت می‌گیرد. گاهی مرگ با اراده دیگری است مثل شهید در حالی می‌داند اما ایمانی که دارد در میادین نبرد به ندای ولایت لبیک می‌گوید.

ایمانی گفت: شهدای ما با آگاهی به جبهه‌ها شتافتند و به فرمایش پیامبر اکرم(ص) بهترین مرگ شهادت در راه خداست که در قران حدود ۱۵ آیه درباره شهادت آمده است و عظمت و موقعیت شهادت را بیان نموده است که در روایات نیز شهادت کرامت ما معرفی شده است بنابراین شهادت و شهید امر مهمی هستند و هرجامعه‌ای بخواهد به کمال برسد نیاز به شهید دارد.  

به گفته وی؛ شهید به جامعه حیات می‌بخشد و به اعمال ما ناظر است و شهدا با نیت الهی و اخلاص پا در میدان گذاشتند و آنها اهتمام به واجبات داشتند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا استان در ادامه سعادت جامعه را اطاعت از ولی فقیه دانست و گفت: همچنان که شهدا چنین اقدامی انجام دادند و به وظیفه خود عمل کردند. چون ولی فقیه حکیمانه هدایت می‌کنند.

ایمانی بیان کرد: مردم عالم بیدار شده‌اند و حمایت خود را از غزه اعلام نمودند و امسال حضور گسترده مردم در انتخابات موثر است، حضور جوانان موجب می‌شود بتوانیم انتخابات باشکوهی داشته باشیم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.